sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

Kolmas EVL:n koe

Käytiin Onnin kanssa 1.6. elämämme kolmansissa evl:n kisoissa ja huonoiten meni tähän astisista kisoista, mutta ei harmita :) Täytyy kyllä sanoa, että mulla on maailman ihanin kisakumppani! Onni is the best!! <3 <3 Olisihan se kiva tietenkin onnistua kisoissa, mutta ei tuolle mun kisakaverille voi kuin hymyillä onnellisena :) Vaikea selittää.

Tuomarina oli siis Ilkka Stén ja koe oli meidän kotikentällä. Tässä kootut selitykset:

- paikalla istuminen 10: istui kuin tatti! Herätin tällä kertaa Onnin kunnolla. Eikä ollut Petrinkään mielestä liikutellut etutassuja.



- paikalla makaaminen 8: en vapauttanut Onnia istumisen jälkeen, kehuin vain, eikä Onni muistanut edes piippailla kertaakaan. Kasi siitä, että meni TAAS vieruskaverin käskyllä maahan...



- seuraaminen 7: vähän haisteli ja erkani varsinkin pitkillä suorilla, muuten aika ok mun makuun...



- zeta M-I-S 0: Onnilla kävi nyt kyllä joku aivopieru... teki maahanmenon hyvin, mutta sitten ennakoi vähän jo seuraavaa... eli jäi seisomaan heti jo maahanmeno-pätkällä. Viimeinen vaihto myös väärä, mutta ei tästä olisi voinutkaan tulla mitään muuta kuin nolla.



- luoksetulo 6: valui seisomisen todella paljon... maahanmeno oli parempi.



- ruutu 0: hyvä merkki ja hyvällä vauhdilla lähti ruutuun, mutta sitten minä hätäilin... Näytti nimittäin siltä, että Onni jää haistelemaan toista etutötsää, josta johtuen hätäilin maahan-käskyn kanssa, joten eiköhän se ollut ulkona... Tämä menee mun piikkiin :(



- ohjattu nouto 10: saatiin arvonnassa taas oikea. Hyvä merkki ja hyvä oikean nouto. Ei voi olla kuin erittäin tyytyväinen, sillä suurin osa koirista nollasi tämän.



- metallihyppy 8: kolautti mennessä esteeseen, muuten hyvä.



- tunnistusnouto 0: joo, toi oikean, mutta maisteli suussaan ennen sitä varmasti kaikkia muita...



- kaukokäskyt 8: ei mennyt ekalla käskyllä maahan, muuten mun makuun riittävän hyvät vaihdot eli liikkui kyllä eteen vajaan puolet koiranmitasta, mutta mun vaatimustasoon Onnille loistavat. Ja minä pelkäsin, että jaksaako edes nousta mitään käskyistä...



Kokonaisuudessaan siis 177 pistettä eikä tulosta, mutta en voi silti kuin hymyillä Onnin innolle :) Ja jatketaan harjoituksia... Mulla on se paras kisakumppani! :)

1 kommentti: